skip to Main Content

Display adverteren

Adverteren met posters en flyers zit in het DNA van iedere culturele instelling. Display adverteren is het digitale equivalent daarvan. Of het nu met banners of video-advertenties is; online kunt u zeer gericht uw doelgroep bereiken.

Juiste doelgroep, juiste plaats, juiste moment

Via display-netwerken kunt u precies aangeven welke doelgroep u wilt bereiken, op welke plek en op welk moment. Dit gebeurt op basis van Real Time Bidding. Lees hier meer over Real Time Bidding.
U kunt targeten op interesses van mensen, specifieke onderwerpen (context), demografie, maar ook op bijvoorbeeld locatie, tijdstip en device (mobiel/tablet/desktop). En u kunt websitebezoekers opnieuw bereiken via retargeting. Lees hier meer over retargeting.

Google Display Netwerk

Er zijn diverse display netwerken waarop duizenden websites zijn aangesloten. Het Google Display Netwerk is daar misschien wel het bekendste voorbeeld van. Bij dit netwerk zijn wereldwijd meer dan twee miljoen websites aangesloten, waaronder ook vele duizenden Nederlandse (premium)sites (nu.nl, buienradar.nl, youtube.nl, ad.nl volkskrant.nl, trouw.nl, funda.nl, marktplaats.nl, enz.). In het Google Display Netwerk kan tegen relatief lage CPM (kosten per 1.000 vertoningen) en CPC (kosten per klik) worden ingekocht. Of het nu gaat om landelijke of regionale dagbladen, sites met een groot bereik, of specifieke sites met betrekking tot uitgaan, cultuur of muziek: u kunt uw doelgroep hier in de context van kwalitatieve sites tegen een scherpe prijs bereiken.

Directe media-inkoop

Als u een gegarandeerd bereik via een bepaalde site wilt realiseren of deze site is niet via display netwerken te targeten, dan is rechtstreeks inkopen bij de desbetreffende uitgever een optie. Het voordeel van directe inkoop is dat u gegarandeerd plaatsingen krijgt op specifieke plekken op een site; bijvoorbeeld de cultuurpagina’s van Volkskrant.nl, NRC.nl of Nu.nl. Nadeel is dat de kosten per 1.000 vertoningen (CPM) hoger liggen dan in het Google Display Netwerk. Wij kunnen u hierbij helpen en zo de ideale mix van bereik samenstellen.

Voordelen van adverteren in het Display Netwerk?

  • Nieuwe doelgroepen aanspreken
  • Zelf bepalen op welke sites en/of pagina’s uw advertentie wel of niet wordt vertoond
  • Advertenties targeten op basis van interesse, locatie, context, device etc.
  • Betaling op basis van aantal vertoningen of per klik
  • Adverteren met tekst-, beeld-, of video-advertenties

Wat doet Bureau Lommer?

Bureau Lommer helpt met het bepalen van doelstellingen, de hoogte van het budget en het realiseren van de advertenties. Wij beheren de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de advertenties maximaal presteren tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.

Display - NRC
Back To Top