Adverteren op Youtube
YouTube is het meest gebruikte videoplatform ter wereld. Maar dat niet alleen: het is na Google ook de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Kortom: het is een platform waarop u zeker uw doelgroep kunt vinden. U kunt op YouTube adverteren met banners, maar het wordt natuurlijk vooral gebruikt voor video-advertenties. Het grote voordeel van een videoadvertentie is dat het vaak sprekender is dan een banner- of tekstadvertentie. De targetingmogelijkheden zijn geavanceerd: u kunt specifieke video’s en YouTube-kanalen targeten, maar ook op basis van interesses, onderwerpen en keywords uw doelgroep bereiken.
Wanneer gebruik je YouTube?
- Branding (naamsbekendheid)
- Het promoten van evenementen
- Het aanbrengen van verkeer naar uw website of YouTube-kanaal
Hoe werkt adverteren op YouTube?
De bekendste vorm van YouTube advertentie is de zogenaamde InStream advertentie. Deze advertentie kan worden ingezet om videocontent vóór (preroll), tijdens of na andere video’s op YouTube te promoten. De video’s worden getoond op basis van de ingestelde targeting: Stel: u wilt liefhebbers van hiphopmuziek bereiken. Dan kan de advertentie Instream ad worden vertoond bij hiphop-video’s, maar ook bij andere video’s wanneer die door hiphopliefhebbers worden bekeken.
Wat kost adverteren op YouTube?
U bepaalt helemaal zelf het dagbudget en de maximale CPV (kosten per weergave van de video). Bij pre-rolls betaalt u alleen voor een weergave als iemand de volledige video-boodschap bekijkt of meer dan 30 seconden in het geval van langere pre-rolls. Bij discovery advertenties betaalt u wanneer iemand de video gaat bekijken.
Wat doet Bureau Lommer?
Bureau Lommer helpt met het bepalen van doelstellingen en doelgroepen. Wij adviseren over de hoogte van het budget en het realiseren van video’s. Wij beheren dagelijks de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de video’s maximaal presteren tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.