Skip to content

Zoekmachine Adverteren

Adverteren in de zoekmachine van Google is een effectief marketinginstrument waarmee u uw organisatie, voorstelling, expositie of concert onder de aandacht brengt van duizenden potentiële klanten. Zoekmachine-adverteren (SEA) gaat met behulp van Google Ads (voorheen AdWords), het advertentieprogramma van Google. Google Ads werkt als een veiling: u koopt in op de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden en waar u uw advertenties bij wilt vertonen.

Hoe kan ik SEA inzetten voor mijn organisatie?

Google Ads biedt uw organisatie de mogelijkheid om zichtbaar te zijn op zoekwoorden die relevant zijn voor uw product of dienst. Het is een zeer efficiënte marketingtool om uw aanbod onder de aandacht te brengen van potentieel geïnteresseerde ‘zoekers’. Neem bijvoorbeeld een theater; dat kan de zichtbaarheid verhogen van voorstellingen, het theater zelf, of de aandacht trekken van mensen die online zoeken naar uitgaansmogelijkheden in de stad of regio van het theater.

AdWords tekstadvertentie voorbeeld

Wanneer gebruik je Google Ads?

  • Het vergroten van de naamsbekendheid (branding)
  • Het verkopen van tickets of producten (conversie)
  • Het promoten van evenementen en producten (zichtbaarheid)
  • Verkeer trekken naar uw website of evenementenpagina (betrokkenheid)

Google Ad Grants?

Heeft uw organisatie een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling). Dan kunt u profiteren van Google Ad Grants. Dit is de non-profit-versie van Google Ads. U kunt dan gratis voor 10.000 dollar adverteren in Google zoekmachine. Lees hier meer over Google Ad Grants.

Wat kost adverteren in Google?

Als u niet gebruik kunt maken van Google Ad Grants moet u betalen om te adverteren in de zoekmachine van Google. Afhankelijk van uw doelen kan dat al voor een laag bedrag. Met Google Ads bepaalt u zelf het dagbudget. Bovendien betaalt u pas als iemand op uw advertentie klikt. Hoeveel een klik u waard is bepaalt u ook helemaal zelf. Zo is het al mogelijk om voor een klein bedrag zichtbaar te zijn op de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden.

Wat doet Bureau Lommer?

  • Google Ads-account aanmaken
  • Onderzoek naar relevante zoekwoorden
  • Opzetten van Google Ads-campagnes rondom concerten, projecten, voorstellingen, enz.
  • Advisering over optimale landingspagina’s op uw site
  • Campagnes meten, evalueren en verbeteren
  • Rapporteren over de effecten van de Google Ads-campagnes
Back To Top