Skip to content

Adverteren op mobiel

Het zal niet onbekend in de oren klinken dat het gebruik van mobiele telefoons en tablets toeneemt en dat dit ten koste gaat van het gebruik van desktop en laptop. Hiermee neemt ook het belang van adverteren op mobiel toe. Maar ook het belang van een mobielvriendelijke website. Uit onderzoek blijkt dat mensen vooral in de oriënterende fase hun mobiel gebruiken. 

Wanneer gebruik je mobiel?

  • Het vergroten van de naamsbekendheid (branding)
  • Het promoten van evenementen
  • Het stimuleren van online verkopen
  • Het genereren van telefoongesprekken
  • Het promoten van een App of game
  • Het versterken van een offline campagne

Hoe werkt adverteren op mobiel?

Voor mobiel adverteren kan Google’s advertentieprogramma AdWords worden gebruikt. Adverteren kan met tekstadvertenties in de zoekmachine van Google of met banners en/of video’s op websites, apps, YouTube en G-mail. Targeting en biedingen werken hetzelfde als wanneer u op desktops adverteert. Wanneer u zowel op desktop als mobiel wilt adverteren is het verstandig om voor mobiel een aangepast bod te doen. Wanneer u adverteert op mobiel is het van belang dat u over een goede mobielvriendelijke website beschikt.

Mobiele advertentie Holland Festival

Remarketing

Mobiel kan natuurlijk ook worden ingezet voor remarketing, om uw doelgroep nogmaals te bereiken. Eén van de opties is remarketing van apps. Op die manier kunt u bijvoorbeeld gebruikers bereiken die uw app hebben gedownload, maar die recent niet hebben gebruikt. Of om gebruikers van uw app te wijzen op nieuwe functies.

Wat kost adverteren op mobiel?

De kosten voor mobiel adverteren zijn afhankelijk van de vorm en uw doelstellingen.  U houdt zelf de controle over uw uitgaven door een maximaal dagbudget in te stellen voor een afgebakende looptijd. Adverteert u met banners of video op mobiel dan betaalt u per CPM: (costs per mile – 1000 views) of per CPC (costs per click). Voor welk model u kiest, is afhankelijk van het doel van de campagne.

Wat doet Bureau Lommer?

Bureau Lommer helpt met het bepalen van de doelstellingen, de hoogte van het budget en het realiseren van de advertenties. Wij beheren de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de advertenties maximaal presteren tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.

Back To Top