skip to Main Content

Google Ad Grants

Maandelijks gratis 10.000 dollar (+/- 9.000 Euro) aan advertentiebudget

Google Ad Grants is de non-profit versie van Google AdWords, de gratis versie van AdWords. Organisaties met een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling), SBBI-status (Sociaal Belang Behartigende Instelling) of goede doelen met het CBF-keur van het Centraal Bureau Fondsenwerving, kunnen zich hiervoor aanmelden. Uw organisatie krijgt dan van Google een AdWords advertentiebudget van 10.000 dollar (circa 9.000 Euro) per maand om mee te adverteren in Google’s zoekmachine. Bureau Lommer helpt organisaties met het optimaal benutten van Google Ad Grants.

Wat is het verschil tussen AdWords en Ad Grants?

Google Ad Grants maakt gewoon gebruik van de Google’s AdWords-tool. Veel werkt in principe hetzelfde, maar er zijn enkele belangrijke verschillen. Het dagbudget in Grants is maximaal 330 dollar per dag (10.000 dollar per maand) en het maximum bod per klik mag niet meer dan 2 dollar zijn. In de praktijk is 2 dollar ruim voldoende om vertoningen te genereren en voor de meeste culturele organisaties is 330 dollar per dag ook voldoende. Wanneer uw dagbudget op is, worden uw advertenties die dag niet meer vertoond. U gaat dus nooit betalen.

Hoe kom ik in aanmerking voor Google Ad Grants?

Als uw organisatie voldoet aan alle voorwaarden van Google moet u zich aanmelden bij Google voor Non-profitorganisaties, het non-profit programma van Google. Om toegelaten te worden tot Google voor Non-profitorganisaties moet uw organisatie geregistreerd zijn bij TechSoup. Wij hebben voor tientallen organisaties de aanvraag gedaan en kunnen u hierbij helpen.

Wat doet Bureau Lommer?

  • Uw Google for Non-profits- en Google Ad Grants-aanvraag verzorgen
  • Google Ad Grants-account aanmaken en inrichten
  • Onderzoek naar relevante zoekwoorden
  • Opzetten van campagnes rondom concerten, projecten, voorstellingen, enz.
  • Advisering over optimale landingspagina’s op uw site
  • Campagnes meten, evalueren en verbeteren
  • Rapporteren over de effecten van de Ad Grants-campagnes

 Voordelen voor uw organisatie?

  • Niet betalen voor advertentiekliks
  • Adverteren voor specifieke activiteiten, voorstellingen en concerten
  • Meer websitebezoek en conversie
  • Campagnes ook regionaal of internationaal inzetbaar
  • Resultaten direct zichtbaar
AdWords tekstadvertentie voorbeeld
Back To Top