skip to Main Content

Adverteren op Twitter

Met Twitter-advertenties kunt u zowel losse berichten als een twitter-account promoten. Met promoted tweets kunt u eenvoudig nieuwe doelgroepen bereiken om bijvoorbeeld de naamsbekendheid te vergoten of een evenement te promoten. Het promoten van een Twitter-account doet u als u meer volgers wilt genereren. Met Twitter kunt u uitgebreid doelgroepen targeten, bijvoorbeeld op basis van taal, geslacht en interesses, maar ook volgers van specifieke accounts of gebruikers van specifieke mobiele apparaten.

Wanneer gebruik je Twitter?

  • Branding (naamsbekendheid vergroten)
  • Het promoten van evenementen
  • Het aanbrengen van verkeer naar je website
  • Conversies
  • Interacties
  • Mobiele app promoten

Hoe werkt adverteren op Twitter?

U kunt verschillende type advertentiecampagnes opzetten in Twitter, afhankelijk van het doel van de campagne. Wilt u bijvoorbeeld meer volgers genereren, dan promoot u het Twitter-account bij ‘wie te volgen’ en de beginpagina van de tijdlijn van een gebruiker. Is het doel meer bezoekers naar uw website trekken, dan kunt u geselecteerde doelgroepen bijvoorbeeld een afbeelding, gerelateerde context en een duidelijke call to action laten zien in hun tijdlijn. Is het doel meer retweets, vind-ik-leuks en reacties (geschikt om meer naamsbekendheid of een buzz te genereren), dan is een tweetinteractiecampagne geschikt. Hiermee worden berichten bij een getargete groep mensen gepromoot.

Wat kost adverteren op Twitter?

Door het instellen van een dagbudget en een maximaal bod kunt u precies bepalen hoeveel geld u wilt uitgeven aan een twitter-advertentiecampagne. Er is geen minimaal budget. U betaalt pas wanneer gebruikers uw account gaan volgen (volgerscampagne) of klikken op een promoted tweet of deze tweet retweeten, leuk vinden, favoriet maken of beantwoorden.

Wat doet Bureau Lommer?

Bureau Lommer helpt met het bepalen van doelstellingen en doelgroepen en geeft advies over de hoogte van het budget. Wij beheren dagelijks de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de campagne maximaal presteert tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.

Back To Top