skip to Main Content

Adverteren op Instagram

Instagram is van alle sociale platformen de grootste stijger als het om het aantal gebruikers gaat (dit jaar een stijging van maar liefst 50%). Instagram heeft inmiddels meer dagelijkse gebruikers dan Twitter. Vooral jongeren zijn actief op Instagram, dus zit hier uw doelgroep dan kunt u zeker overwegen Instagram in te zetten. Door te targeten op interesses, onderwerpen, leeftijd, locatie of demografie kunt u de gewenste doelgroepen gericht bereiken.

Wanneer gebruik je Instagram?

  • Het vergroten van de naamsbekendheid (branding)
  • Het promoten van aanbod
  • Het genereren van meer volgers
  • Loyaliteitsacties

Hoe werkt adverteren op Instagram?

Instagram is van Facebook en om te adverteren heeft u een advertentie-account van Facebook nodig. De advertenties bestaan uit foto’s, korte video’s en carrousel advertenties. Ook is het mogelijk zogenaamde call-to-action buttons toe te voegen aan advertenties (bijvoorbeeld “koop nu kaarten”). Advertenties worden getoond in de tijdslijn van gebruikers die passen binnen de ingestelde doelgroep. De advertenties worden vertoond in de IOS- en Android-app van Instagram.

Wat kost adverteren op Instagram?

Adverteren op Instagram is goedkoper dan op andere social media-platformen. Budget stel je in per dag of voor een bepaalde looptijd (bijvoorbeeld twee weken), waarbij Instagram probeert het bedrag gelijkmatig te verdelen over de geselecteerde periode. Je betaalt per CPM: (costs per mile – 1000 views) of per CPC (costs per click). Voor welk model u kiest, is afhankelijk van het doel van uw campagne. Wij kunnen u daarin adviseren.

Wat doet Bureau Lommer?

Bureau Lommer helpt met het bepalen van doelstellingen, de hoogte van het budget en het realiseren van de advertenties. Wij beheren de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de advertenties maximaal presteren tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.

Back To Top