skip to Main Content

Adverteren op Facebook

Facebook is het grootste social media platform; bijna iedere Nederlander heeft een Facebook-account en velen, van jong tot oud, maken actief gebruik van het platform. Hierdoor is Facebook een erg interessant kanaal voor adverteerders. Bovendien wordt adverteren steeds belangrijker omdat het bereik van gewone berichten steeds kleiner wordt. Wilt u dus zeker weten dat uw boodschap de juiste doelgroep bereikt, dan is Facebook-adverteren een goede optie.

De meest gebruikte manier van Facebook-adverteren is het betaald doorplaatsen van posts. Een post bestaat uit tekst en afbeelding of video. Met Facebook kunt u zeer goed uw gewenste doelgroep bereiken door te targeten op interesses, leeftijd, locatie of demografie. De kosten zijn bovendien relatief laag.

Wanneer gebruik je Facebook?

  • Het vergroten van je naamsbekendheid (branding)
  • Het promoten van evenementen
  • Het krijgen van meer facebook fans
  • Verkeer naar je website of evenementenpagina

Hoe werkt adverteren op Facebook?

Facebook advertenties kunnen bestaan uit tekst en beeld of video. Berichten worden getoond in de tijdslijn van gebruikers die passen binnen de ingestelde doelgroep: bijvoorbeeld mannen en vrouwen in de regio Den Haag, in de leeftijd van 18 tot 54 jaar die van klassieke muziek houden. Op die manier kunt u heel gericht de gewenste doelgroepen bereiken. Een bijkomend voordeel is dat advertentie-berichten kunnen worden doorgeplaatst en op die manier ook gratis kliks kunnen opleveren.

Retargeting met Facebook

Met Facebook retargeting kunt u mensen die uw website bezocht hebben nog eens gericht benaderen via Facebook. Het enige wat u hiervoor moet doen is het plaatsen van een Facebook pixel op uw website. U kunt iedereen die uw website heeft bezocht retargeten, of mensen die specifieke pagina’s hebben bekeken.

Wat kost adverteren op Facebook?

Voor niet al te veel geld kun je al veel resultaten bereiken met Facebook-adverteren. Je budget stel je in per dag of voor een bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 2 weken), waarbij Facebook probeert het bedrag gelijkmatig te verdelen over de geselecteerde periode. Je betaalt per CPM: (costs per mile – 1000 views) of per CPC (costs per click). Voor welk model je kiest, is afhankelijk van het doel van je campagne.

Wat doet Bureau Lommer?

Bureau Lommer helpt u met het bepalen van doelstellingen, de hoogte van het budget en het realiseren van de posts/advertenties. Wij beheren de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de advertenties maximaal presteren tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.

Cross-Linx Facebook Ad
Back To Top